onsdag 1 oktober 2008

Heroes: The Second Coming (3.01) & The Butterfly Effect (3.02)

Vad kan man säga? Heroes är tillbaka och det med en stor smäll. Tycker att avsnitten höll högre klass än hela säsong två sammanlagt. Så en stark start kräver en ännu starkare fortsättning och ett superstrongt slut. Tyvärr trälar de på med samma grej igen, hot från framtiden som måste förändras. Kan de verkligen inte komma på något annat? Man tycker ju att de borde ha nog problem i nutid. Men det är väl dagens samhälle som spökar, med alla paranoia (fast det finns det väl alltid) och oro för planetens framtid.

Hur som helst... SYLAR ÄR SÅ COOL! Haha, jag menar wow! Vi fick äntligen veta (?) hemligheten till hur han tar sina krafter, vilket var så sjukt logiskt när man tänker på det. Även Angelas kraft "avslöjades", men det var väl ingen större överraskning. Jag hade gissat den från början av första säsongen. Synd att mina favoritkaraktärer från säsong två, Elle och Adam, inte är med så mycket nu. Båda skådisarna stod med som gäster.

Jag måste klaga på Maya och Mohinder. De har lyckats para ihop de värsta skådespelarna i hela showen och låter dem spela mot varandra. Resultaten är oroväckande. Jag brukade gilla Mohinder, jag tyckte han var söt och lite töntig så där. Grejen med honom är att han, precis som Ando, inte har några krafter! Det skulle vara jätteskumt om Bennet plötsligt började klättre på väggar, det är samma jäkla sak med Mohinder! Visserligen får man en känsla av att karaktärer utan krafter inte är lika populära (med undantag för HRG förstås).

Ok, karaktärer jag inte skulle sakna är: Nikki (eller vad hon nu heter nuförtiden), Matt (UGH!), Mohinder och Maya (har ett enda ansiktsuttryck). De tar upp alldeles för mycket plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar