fredag 31 oktober 2008

The Moody Blues

Kanske ska skriva något lite mer omfattande om The Moody Blues-konserten. Jag velade innan konserten fram och tillbaka om det skulle vara kul eller inte. När jag väl satt och väntade på att det skulle börja så var jag djupt skeptisk, men när det började så var det hur bra som helst. De hade en jätteduktig tjej som spelade flöjt, gitarr, munspel, tamburin och som dessutom sjöng. Liiite segt i början, men de började med lite lugna låtar tror jag. Sedan, speciellt efter min favorit "The Story In Your Eyes", så blev det helt klart mer fart.

Sedan kom såklart alla storsäljare, "Nights In With Satin" och så vidare. Jag har ingen riktig koll på vare sig vilka låtar som är mest populära eller vad bandmedlemmarna faktiskt heter och vilka som är döda. Köpte en tröja i alla fall och ville ha ett program, men det kostade 150 spänn. No way. Det hade varit bra och ha om man ville läsa på lite...

Den 16 november är det dags för Tracy Chapman på Cirkus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar