fredag 10 oktober 2008

Twilight - The Movie


Jag får en olustig känsla av att jag kommer sitta på bion och besvärat vrida på mig i stolen. Det känns pubertalt och tillgjort, i alla fall om man ser till trailern. Tycker inte att den där snubben gör någon övertygande Edward och Bella ser ut att vara helt tomm i blicken. Men det är bra att ha låga förväntningar, då kan det ju nästan inte bli värre! Eller...?

Vad jag verkligen inte gillar är när de sätter skådespelarna i selen och lyfter omkring dem och tycker att de ska se ut som de hoppar eller flyger. Inte snyggt, det ser med ut som en skådis i sele. Kan de inte vara lite nyskapande och komma på något nytt?

Suck. Det känns som en gnäll-film. Jag vill inte gnälla, men det är oundvikligt när saker känns så töntiga. Jag kanske börjar bli för gammal och bitter och inte kan se charmen i Edwards arga blick. Tacka vet jag En vampyrs bekännelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar