söndag 25 januari 2009

Lazy Sunday

Jobbigt att inte veta om man har en återkommande dröm eller om man bara drömde att man har drömt den förut. Jag har ingen aning!

Egentligen tycker jag inte om söndagar (ja tro det eller ej). De har en alldeles speciell stressfaktor över sig. Den lata, paralyserade varianten som bådar om måndag. I och för sig så är jag ledig i morgon. Men på tisdag har jag en föreläsning och får äntligen mitt schema! Skönt att få lite struktur på livet.´

Annars då? I dag blir det Battlestar Galactica, en supersnygg sci-fi-serie som jag började se för några månader sedan. Hyr den genom LoveFilm och de är lite ostrukturerade med att skicka skivorna i följd. Det sköna är att de onda maskinerna (Cylons) pratar om Gud och frälsning medan människorna tror på det rationella och logiska. Det jobbiga är att mesta tiden spenderas ombord ett stridsskepp. Alltså blir det mycket mörka inomhusmiljöer med gråa stålväggar. Eller häftiga stridsscener i rymden (som är sjukt snyggt filmat och dessutom relativt tysta eftersom de äntligen har uppmärksammat att det är vakum i rymden och därför är ljudlöst).

Sedan är det Chuck-maraton på Sexan. Det är ganska kul, om än litet intetsägande kanske. Så det blir nog mest TV i dag och kanske ett par kapitel i Urkällan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar