lördag 31 januari 2009

Lördag i Spånga






Häromdagen köpte jag tre nya orkidéer på Blomsterlandet, de hade värsta orkdie-specialen. Hittade några "billiga" och roliga. Den vita luktar dessutom jättegott, trodde inte att orkidéer hade någon doft! Kanske får ta en runda till dit senare, om jag har råd.

I dag blev det däremot lite mer budgetshopping med Jenny och Johanna på St Erikshjälpen i Spånga. Köpte en målning för "15 spänn" (lånade prislappen av Johanna), så det kändes helt OK. Alla köpte bilder/tavlor men Johanna lyckades få med sig ett dött djur hem och Jenny något som skulle likna en jacka, jag var skeptisk men både Jenny och Johanna nickade gillande så jag antar att jag blev överröstad. Vad vet jag om mode?

Det blev budgetfika (man får vad man betalar för, vi betalade för torra bullar tydligen) i Spånga också. Annars är man van vid stans sjuka priser. Kort sagt en lyckad dag. Nu är jag aptrött, antagligen eftersom jag har suttit på en buss sammanlagt 1 timme och tio minuter i dag. Jag hatar att åka buss...

1 kommentar: