fredag 23 januari 2009

Människor som ser lite konstiga ut men som är så sjukt snygga ändå

Det finns skådespelare som är så där perfekta, de har alla rätta dragen i ansiktet. De där tråkiga, nästan ointressanta människorna. Vågar jag säga Johnny Depp? Ja, för han ser så där äckligt bra ut. Samma sam med Orlando Bloom, Leonardo DiCaprio och resten av grabbarna.

Men sedan så finns de, och av någon anledning är det oftas dem jag fastnar för, som ser lite konstiga ut. De är inte perfekta men tack vare sin personlighet så blir de så sjukt intressanta och übersnygga i alla fall. Typexempel nr 1 är William Fichtner. För det första så gör han sig inte bra på bild, han ska helt enkelt vara rörlig. Det höga hårfästet, näsan, tröttheten runt ögonen, gängligheten är inte hans bästa drag. Men han har förstås de där iskalla, blå ögonen som bara är så wow. Att hitta en bra bild på honom på Google är svårt, tro mig, jag har försökt!

Är jag fixerad vid deras utseenden och överanalyserande? Kanske ja på det senare, men jag fastnar snarare för personligheter och hur de spelar än hur de ser ut. Exempel på det är Chris Eccleston (öronen!), Hugh Laurie (gammal!), James Nesbitt (lite hår!), John Simm, Philip Glenister, David Hewlett (rund som en tunna), David Thewlis, Gary Oldman och så vidare. Men de blir så sjukt fascinerande när man ser dem ändå!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar