måndag 20 juli 2009

Boknit

Pappa och jag åkte till Myrorna i Ropsten i dag. Jag köpte två böcker som var alldeles för dyra för att vara second-hand. Upptäckte dessutom att den ena inte var den som jag trodde att den var och att jag redan hade den. 65 spänn, POFF! Ska nog åka och lämna tillbaka den om jag orkar, det är ju en lite biltur dit. Dessutom köpte jag en Siri Huvstedt (engelsk), som jag har hört och läst så mycket om nu i sommar. The Sorrows of an American heter den i alla fall. Hoppas att den är bra och att jag hinner läsa den någon gång!

Usch. Det är verkligen ett problem. Jag köper böcker i en takt som inte håller och jag har huuur mycket böcker som helst hemma som jag inte har läst ännu. Pinsamt, pinsamt. Men jag tror att jag hamstrar inför svårare tider då jag ska flytta hemifrån och antagligen inte har råd med så mycket böcker.

Men det största problemt, det allra värsta, är att jag är medveten om det här problemet men ändå sitter (redan nu) och planerar vad jag ska köpa för böcker nästa gång. Usch! Som någon junkie som planerar sin nästa fix. Den fixen innehåller antagligen något av Evelyn Waughn eller några fräna utgåvor av Sherlock Holmes. Mmm... Penguin...

Acceptans är det första steget mot tillfrisknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar