torsdag 2 juli 2009

And it seems to me, she lived her life...

Värsta dagen på jobbet hittills. Holy cow vad det är varmt där. Jag gick omkring helt röd i ansiktet hela dagen och försökte passera fläkten så ofta som möjligt. Inte bättre utomhus heller. Jag avundas inte heltidarna som måste vara där hela dagen. Det kan ju inte vara bra det där, rent långsiktigt. Förhoppningsvis blir det svalare nästa vecka. Våga vägra värmen.

Har kommit en bra bit in i Blonde nu. Den är bra, fast det är jobbigt att läsa under tidspress (för man borde ju ha läst något av JCO innan man lyssnar på henne nästa vecka). Har hennes dagbok hemma också, ska se om jag orkar börja med den också. Hur som helst är Blonde bra, extremt bra till och med. Jag har försonats med tanken att det inte är den riktiag Norma Jean Baker, utan en fiktiv. Den är väldigt fint skriven i alla fall och den målar upp en väldigt nyanserad bild av "Marilyn". Personligen har jag alltid sett henne som smått puckad blondin som gjorde filmer ett tag, mådde dåligt och tog livet av sig. Väldigt intressant att tänka på människan bakom sminket i alla fall.

Nu ska jag försöka sova, trots att jag precis har sett ett avsnitt av Fringe. Spooky.

1 kommentar:

  1. låter som en intressant bok! kanske ska ta å läsa den!! /Jenny

    SvaraRadera