torsdag 30 juli 2009

Myteriet på Caine


Gud, varför ser man egentligen nya filmer? Det går nästan bara skit på TV nu (förstklassigt exempel är Sexan som just nu visar Undercover Brother), medan det ligger massa med bra, äldre film och samlar damm. Jag såg precis Myteriet på Caine med Humphrey Bogart och jag får nog ändra min uppfattning om krigsfilmer, för de kan vara intressanta. Fast nu var Bogart den stora dragningskraften för mig, för jag har tydligen bestämt mig för att se alla hans filmer. Just nu har jag lyckats se sex stycken. Mina favoriter är... alla. Nä, men absolut Riddarfalken från Malta. Grymt läcker film. Casablanca är rätt självklar. Afrikas Drottning, mycket tack vare att Katherine Hepburn är så sjukt stark, jag tror jag aldrig har sett en kvinnlig skådespelare agera som hon gör. Lite frän, tar upp mycket plats. Det är därför jag gillar Lauren Bacall också, hon har också mycket pondus.

Jaja, bla bla bla... Min poäng var att man borde se mer äldre film och färre nya (skit)filmer. Det finns så mycket att välja på. Blir lite besviken ibland på TV-utbudet, tur att SVT har tagit sig i kragen och visar Hitchcock på tisdagar. Snälla visa I sista minuten eller Fönstret mot gården, för de vill jag verkligen se!

KATASTROF. "Bogart" finns inte i mobilens ordlista. Måste man göra allting själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar