måndag 3 augusti 2009

Ett trött, förvirrat måndagsinlägg med lite verklighetsförankring

Mer Mahone i den här veckans PB-avsnitt. Me like. Men han är rätt mesig nu, mycket coolare/galnare i säsong två. Och i säsong tre gick han på rehab i fängelset så då var han LOCO. Det var den gamla goda tiden. Nu har han ingen penna med piller i och klär sig i kostym varje dag. Och han är kompis med både Mike och Linc. Very odd. Minns den här hiss-scenen i säsong två och tänk så långt vi har kommit sedan då.

Första jobbdagen på veckan var jobbig. Uschli. Varmt och lite att göra. Jag åt en glass till mellanmål i alla fall och en banan. Bananen var gratis hemifrån men glassen kostade 13 kronor. Bra med frysautomat på jobbet i alla fall. I morgon är det tisdag och det är fyra dagar kvar på jobbveckan. Men i morgon blir det förhoppningsvis också minigolf med Patrik & Co. Beror på vilka Patrik lyckas skrapa ihop.

När jag kom hem från jobbet var jag sjukt trött men samlade ihop lite krafter för att plocka blåbär. Fick ihop några liter men tröttnade snabbt. Vet inte vad jag ska göra med dem ännu, men det visare väl sig. Förresten såg pappa den där ormen som bor vid vår trapp i dag, så nu tror han nog på mig. Då blev det plötsligt ett himla prat om att försöka skrämma bort den eller till och med döda den (fast det får man inte, jag vet). Stackars lilla ormen är intet ont anande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar