onsdag 26 augusti 2009

Första skoldagen. Nåja.

En heldag i stan som inkluderade några timmar på Universitetet och ett väldigt explosivt biobesök. Hämtade "schemat" för kurserna, men man fick bara lappar med valda kurser samt internetadresser till scheman. Oh yeah, här sparar vi pengar minsann. Jag fick "Women and the Law" som jag också ska skriva min c-uppsats i och en annan kurs som heter "Film and Fiction" (hur litteratur förvandlas till rörliga bilder är alltid lika fascinerande). "Women"-kurser handlar om kvinnors rättigheter under 1800-talet, till exempel gällande arv och giftemål. En annan kurs som jag hade valt som förstahandsval blev tyvärr inställd, antagligen för att de vill spara pengar. Den verkade svår men jag hade ändå sett fram emot den. Synd.

Lämnade in lite gamla kursböcker på Campusbutiken, så jag hoppas att de blir sålda snabbt så jag får lite cash. Tänkte att jag skulle kunna betala terminens kurslitteratur för de pengarna. Jaja, lite av det i alla fall...

Och så var jag på bio och såg G.I. Joe bara för att jag var ledig och ville se lite av Chris Eccleston. Den var verkligen skräp. Jag blev så himla trött av den för saker sprängdes och folk sköt konstant. Handlingen var tunn, dialogen klisché och banal och skulle ha rymts på ett A4. Fan, jag skulle kunna skriva bättre manus än det där. Fast Stephen Sommers älskar ju det han gör, han älskar sina dataeffekter och stereotypa karaktärer som är baserade på leksaker (de har ungefär samma dimensioner också). Jag brukar kunna ha överseende med det om det finns berättarglädje i filmen (som Van Helsing, som jag älskar). Men inte nu. Verkligen inte nu. Usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar