lördag 1 augusti 2009

That's bad karma, dude

En dag i Vällingby med Johanna som resulterade i... ingenting! Lite stolt att jag inte spenderade mer än 69 kronor på lunch. Och en juice. Johanna däremot tog fram stora plånboken och köpte byxor, klänningar, jackor och jag vet inte vad. Men jag tror hon kom ganska billigt undan trots allt. Är lite avis på jackan, för en sådan är jag också på jakt efter. Men det kanske blir framåt hösten, måste ha en varm en.

Läste ut The Reader i dag, vilket tog längre tid än jag hade räknat med. Den hade samma stämmning som filmen, så det hade de lyckats överföra till vita duken. Sedan är jag i och för sig lite färgad av att ha sett filmen innan. Boken är så där bitter och lite avlägsen. Nej, inte avlägsen utan... bedövad. Det är ganska lustigt, för berättaren diskuterar just det, att han känner sig helt bedövad. Fin bok i alla fall, med ganska komplicerade karaktärer och moraliska frågor. Karaktärerna är inte alls så där äckligt sympatiska som de ibland kan vara. Allt detta på ynka 219 sidor. Annars brukar man inte lyckas så bra på så lite utrymme.



The Reader (författare Bernhard Schlink) heter Högläsaren på svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar