måndag 17 augusti 2009

Snart tisdag

Seg jobbdag i dag, det fanns inte mycket att göra. Chefen var dessutom i närheten så man får försöka se upptagen ut när man gör absolut ingenting. Men onsdag till fredag ska jag jobba förmiddag i alla fall och då brukar det finnas någorlunda med jobb.

Bokbordet på Drottninggatan var lika kul (och dyrt) som vanligt. Det här året var dessutom Petra med och vi traskade omkring i drygt tre timmar. Man var något seg på slutet. Köpte nästan bara böcker på engelska, med undantag för Sylvia Plaths dagböcker och Katherine Hepburns bok om hur de gjorde Afrikas Drottning i svenska översättningar. Den första boken jag hittade var faktisk en Wodehouse på engelska, Very Good, Jeeves i andra upplaga. Tror inte den är värd så mycket, men jag tyckte det var lite kul ändå. Dessutom blev de några Christie, en Hemingway (novellsamlingen Men Without Women), Emily Dickinson, en Woolf, en andra version (har redan en, men behöver ett mer läsvänligt ex) av T. E. Lawrence The Seven Pillars of Wisdom och en liten pärla i form av en Cary Grant-biografi som jag hittade på slutet.

Kort sagt, lyckad dag! Dessutom köpte jag en Dylan-LP. Har inte hunnit lyssna på den ännu, men det ger sig väl. I morgon har jag fullt upp med registrering och kontraktskrivning och mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar