måndag 24 augusti 2009

Måndag, sedan tisdag och sen resten av veckan

Jag älskar att fota men hatar att ladda upp bildern på datorn för det är så jävla jobbigt och segt (speciellt med tanke på att min dator är smått retarded). Så därför dröjer bilder från kräftskivan på Nordwingers land, som var heeelt crazy. Ok, kanske inte crazy, men väldigt roligt-hysteriskt. Jag vågade till och med äta en hel (om än liten) surströmming! Det var en smakupplevelse som bara exploderade i munnen. Eller ja. Typ. Slemmig, men mättande. Kräftorn åkte däremot ned i magen med en ryslig fart, mums mums. Massor av god mat och full rulle, för att sammanfatta.

I går var inte en lika kul dag. Jobbade eftermiddag och det var lite stressigt på slutet. Var på uselt humör när jag kom hem. Nu ska jag snart i väg och jobba förmiddag, så jag hoppas att det går bättre...

Glada nyheten är att jag ÄNTLIGEN har kommit igång med att läsa Empire of the Sun. Däremot ligger mina andra böcker övergivna, men jag kände att jag måste fokusera helt på den boken som visade sig vara största utmaningen. Den är bra, man får en annan bild av karaktärerna av boken till skillnad från filmen. Mest fascinerande är ju att det är baserat på författarens egna upplevelser under andra världskriget i ett japanskt fångläger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar