måndag 8 december 2008

Dead Until Dark

Läste ut första boken om Sookie Stackhouse och hennes vampyr Bill. Den började som en ganska mysig bok, oskyldig liksom, men den slutade ganska hemskt. Jag hade fått intrycket av att stämningen i boken och TV-serien var helt annorlunda, men nu inser jag att Alan Ball inte har så fel i alla fall. Men kom igen, Alexander Skarsgård som vampyr?! Det fungerar bara inte...

Näst på lästlistan blir nog Tales of Beedle the Bard som jag plockade upp klockan 08.00 på SF-bokhandeln i torsdags. Jag vet, nördigt. Men jag missade som tur var nördrusningen som hade varit en timme tidigare. Jävla HP-freaks... Annrs satsar jag på Michael Chabon, Urkällan eller How To Lose Friends and Alienate People. Som tur är så har jag bara 60 kr kvar på kontot, så det blir inga shoping sprees på Akademibokhandeln.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar