fredag 19 december 2008

Do they know it's Christmastime at all?

Öh. Vet ni vad? Det är snart julafton. Typ om fem dagar eller nåt. Det är helt sjuuukt! Fatta liksom. Wow.

Ok, trött på att prata som en idiot. Men det är ungefär så fort som min hjärna fungrerar just nu, den har lagt av lite efter De Två Tentorna (haha) nu i veckan. Sedan har jag lite panik över allt som ska hinnas med innan onsdag. Har absolut inte städat någonting och kommer antagligen behöva göra allt i morgon. Pappa och jag julhandlade lite (det som håller sig) på Willys i dag och det var så klart mycket folk där. Tänk bara hur mycket det är på söndag på ICA Viksjö.

På söndag är det dessutom julfika hemma hos Johanna. Just nu ser jag mest ifram emot det, för då kan man slappna av lite. Fast jag måste baka något innan så det är mindre avslappnat. Ska kanske göra pepparkakshus i dag... Alltså inte till fikat, men till... mig själv antar jag.

Har hela december suttit och klurat på DN:s jultävling som är en ganska tuff nöt att knäcka. Varje dag finns en liten illustration från en litterär klassiker i tidningen och med hjälp av den ledtråden ska man gissa boken. I början var det lätt, sedan blev det svårare. Begreppet "klassiker" ifrågasattes eftersom vissa verk (som jag fuskade fram svaren till) är relativt nya. Bland annat en bok från förra året. Weird, I know. Lättast var i dag, då var det en naken kvinna, ett träd och en orm.

1 kommentar:

  1. Haha, jag har också klurat på dom när illustrationerna, men, eh....var nog lite svårt för mig...Fattar inte nånting jag.. ^^

    SvaraRadera