onsdag 10 december 2008

Varför Sofia borde hålla sig borta från köket

Ok, så jag gick och dissade pappas lussebullar häromdagen. Jag gör det fortfarande faktiskt, för det är någonting som smakar skunk med det hela. Jag misstänker vanlig jäst (för osöta, fula degar) eller slarvande med diverse receptinstruktioner. Antagligen båda. Hur som helst så skulle jag i går tillaga en delikat middag som inkluderade lax, bulgur, spenat och... gärna en kall sås. På tal om att lattja med recept så hade jag ett i tankarna angående såsen. Istället för turk på bruk (turkisk yoghurt that is) så tog jag creme fraische eller hur fan det nu stavas. Dijonsenap lät ju värsta lyx, och så salt och vitpeppar och toppa av med lite gräslök. Och så smaka av...

BIG MISSTAKE! Först var tanken "huh, det blev alldeles för salt undrar hur jag ska få bort... HOLY CRAP DET SMAKAR MAGSYRA I MUNNEN". Seriöst Sofia, vem fan lyckas LAGA TILL magsyresås? Det var så jävla vidrigt så jag trodde att jag skulle spy, vilken jävla eftersmak. Jag gulpade i mig en halv flaska enbärsmust och mosade in tio pepparkakor i munnen bara för att få bort smaken. Det var det aboslut vidigaste jag har ätit i hela mitt liv. Jävla dijonsenap alltså...

Så... dömm inte andras misstag innan du.. ja... du kommer hur som helst åka dit på det någon dag. Karma's a bitch.

2 kommentarer:

  1. Haha! Men, jag tänkte ju vara lite hemlighetsfull ju!!! Lägger upp den när jag fått den och vet att den passar....Så du får nog allt lugna dig lite ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, det där med kall creme friche sås alltså, jag har också lyckats göra magsyra av det men jag hade citron i min sås....blääää!!!

    SvaraRadera