tisdag 9 juni 2009

Big Bang

Inget jobb i dag så jag bestämde mig för att hämta min littuppsats på universitetet, var rätt spänd på att få se betyget. Hade en annan hemtenta på gång som också höll på att bli rättad, men hoppades att den också skulle vara klar. Det var den inte. Hur som helst så fick jag A i littkursen, trots dålig aktivitet under lektionerna (men jag antar att uppsatserna talar för sig själva). Dessutom fick alla en present av läraren som låg med uppsatsen i ett kuvert, nämligen hans första novellsamling. Rätt kul, han hade skrivit en personlig hälsning i den också. Ska ta och läsa den någon dag då jag har tid!

Passade på att fika på universitetet. Sista chansen att dricka en av deras vitaminbombsdrinkar innan sommaren. Den är hur god som helst, typ juiceaktig dricka med vinbär och gud vet vad i. Och en croisant till, så lite onyttigt blev det också. Med choklad i, sååå gott! Väl hemma slappade jag lite, lyssnade på min enda LP med Brucan. Åt sen lunch. Sedan fick jag ett mail att den där andra tentan var rättad och fanns att hämta. FFS liksom... Jag var precis där! Man tar ju inte precis den turen varje dag, bara så där. Ska nog hämta den när infon för nästa termin har kommit. Urk.

Förresten, har hittat en ny rolig serie. Smårolig åtminstone. The Big Bang Theory heter den och handlar om ett gäng nördar. Så lätt att relatera till! Förutom att de typ är fysiker och sjukt smarta. Men hey, de gillar också Halo!

1 kommentar: