tisdag 9 juni 2009

Break stadiums, not asses!

Till min enorma (skade)glädje såg jag att söndagens konsert med Bruce Springsteen hade fått högst betyg av flera tidningar. Ni som såg honom på torsdagen eller fredagen är loooooser! Oh yeah. Jag är fortfarande helt slut efter konserten, den höll på i flera timmar och jag var inte hemma förrän klockan ett. Men det var sååå värt det! Bästa konserten någonsin, nu inser jag hur döda alla andra artister är på scenen egentligen. Brucans röst må vara hes efter en helgs konserter men han ger järnet ändå. Väldigt imponerande, har nog aldrig sett något liknande.

Det blev lite försenat dock. Efter 40 minuter kommer Nils Löfgren ut med dragspelet och kör "Idas sommarvisa". Sedan kommer resten av E-Street Band (utan Max Weinberg dock) och Brucan själv. Jag ska vara ärlig, jag har dålig koll på låtarna eftersom jag inte är en musiknörd och orkar hålla reda på skivor och låtnamn osv. Killen bredvid mig hade däremot koll, han skrev ned spellistan plus ett betyg och en liten kommentar. Nööörd! Haha, det var rätt kul och bra också, för då kunde jag spana vad låten hette om jag inte visste.

Gud, jag älskar Bruce mer än någonsin nu. Stadion knökfull med folk och jag förstår plötsligt varför folk går med i sekter. Grupptrycket är enormt. Speciellt när de kör "Stadium Breaker" på slutet och alla stor och dansar. Helt sjukt. De körde "Dancing in the dark" som extranummer, jag trodde nästan de skulle hoppa den ett tag. Min absoluta favorit.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad kul att du tyckte de var bra! Är avundsjuk!!!

    SvaraRadera
  2. de hade varit skojj å gå faktiskt, men dyyrt antar jag /Jenny

    SvaraRadera