lördag 13 juni 2009

Onödigt utlägg om författares dejtingvanor

Min hjärna försöker fortfarande absorbera faktumet att Neil Gaiman dejtar Amanda Palmer. Jag visste inte ens att han och hans fru hade skiljt sig förrän någon månad sedan. Men de har typ varit separerade ett bra tag nu. Fast jag har nog aldrig kommit över att han har varit gift och har tre ungar... Enligt mig ska författare leva ensamma i en övergiven liten stuga i skogen där de ägnar all tid åt att skriva på sin nästa roman. Nä, men det blir lite konstigt eftersom författare är (typ) kändisar som man (typ) aldrig hör något om. Att sedan upptäcka att de faktiskt har privatliv kommer lite som en chock. Typ.

Dessutom att "dejta" låter så fruktansvärt amerikanskt och dessutom juvenilt. Vet inte om det betyder att de är ihop eller inte. I och för sig har jag inget med det att göra, men det är bara rätt intressant hur doldis författare egentligen är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar