onsdag 3 juni 2009

Stjärnvandring

Egentligen har jag inget intelligent att säga om Star Trek. Och dessutom känner jag mig illa kvalificerad att göra det eftersom jag inte har sett de gamla filmerna och serierna. Jag har sett en ny film (relativt ny i alla fall) och lite av Next Generation-serien (fast den tyckte jag var sjukt trist). Det kan bli en aning mycket effekter ibland, även om mycket är coolt. Jag är dock fortfarande mycket tveksam till ljudeffekter i rymden på grund av vakumet. Inne i rymdskeppen är det helt OK, men inte när "kamerans" position är utanför. Om man lägger ned mycket tid på att få astrofysik-aspekterna rätt (de svarta hålen osv) så kan man väl ändå respektera en sådan enkel regel?

I alla fall... skådespeleriet utfördes till största del av yngre skådisar. En stor risk tycker jag, men det fungerade. Chris Pine är dock blek, väldigt blek jämför med Zach Quinto. Nu kan jag inte jämför karaktärerna med orginalen, men jag antar att de hade försökt likna dem. Hon som spelade Uhura var intressant, annars var avsaknaden av kvinnor som vanligt irriterande.

Nä, det jag mest kan tänka om Star Trek är hur sjukt het Zach Qunito är och att det är OK att tycka det nu när han inte spelar hjärnätande psykopat. Yay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar