onsdag 17 juni 2009

The clown

Varför är det bara jag som skriver om drömmar i min blogg? Jag är sjukt intresserad av drömmar, egentligen borde jag köpa en bok om drömtydning. Alltså inte de där fåniga presentböckerna utan en riktig, typ Freuds. Inte för jag är så förtjust i den snubben precis...

Hur som helst så drömde jag om T. E. Lawrence ("Lawrence of Arabia"). Väldigt otippat faktiskt. I helgen lyckades jag hitta hans bok, Seven Pillars of Wisdom, på Läkarmissionen av alla ställen. I drömmen var jag med i någon slags bokcirkel då vi läste den och helt plötsligt... författarbesök! Haha, han kom vandrande, klädd in brun arabisk klädsel (vad tusan heter det?). Jag blev nog lite star struck. LITE! Kul grej i alla fall. Jävla bokcirkel också, vem drömmer om det?

Holy crap. Det blir fullt upp i dag. Jag hade tänkt ta en dag i stan och slösa bort pengar, men får nog vänta till löning. Mamma kommer över snart och i kväll blir det bio med Petra. Skickligt att lyckas pricka in den dagen jag är ledig. Kudos to you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar