tisdag 23 juni 2009

Snicksnack

Det kanske är mig det är fel på. Så tänker jag när jag "läser" alla andras ouppdaterade bloggar. Bara för jag skriver stup i kvarten och tycker det är kul. Andra kanske bara gör det av ren lojalitet till sina fem (om ens det) läsare. Jag gör det för helt själviska anledningar, men det är OK för det har Ayn Rand sagt. Eller skrivit.

Den här veckan jobbar jag förmiddag måndag till fredag, så jag kommer faktiskt upp i halvtid. Helt otroligt, jag som har jobbat så lite och oregelbundet hittills. Det lät ju faktiskt lite annorlunda på intejvun ("eventuellt helltid"), men man ska väl inte gnälla när så många inte har några jobb. Trots det ska jag nog försöka skriva några ansökningar senare i sommar, för det kan ju aldrig skada att vara lite på alerten liksom.

Just det, i dag börjar sommartraditionen Morden i Midsomer. Jag är inte lika peppad som tidigare år, serien kanske börjar förlora lite av sin charm. Sedan är det alla andra deckare som går på TV (helst brittiska). Det där landet lever på sina deckare, de snor till och med våra (Wallander med Kenneth Branagh). Men det kan vara rätt bra ibland, jag gillade ju Sally Lockhart-serien med Billie Piper. Och Sherlock Holmes, men han var ju i princip först. På tal om det, varför gör de inget med Poes Dupin? Det borde man ju ha sett vid det här laget tycker man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar