onsdag 3 juni 2009

Högläsaren


Eftersom jag inte har hört något från jobbet så passade jag på att se på bio. Mitt rabattkort går ut snart och jag har fortfarande två tillfällen kvar att använda det. I morgon blir det antingen Star Trek eller Coraline. Men i dag såg jag The Reader med Kate Winslet och Ralph Fiennes. Underbar film med mycket böcker och sådant går alltid hem hos mig. Sedan tar den upp jobbiga ämnen och gör folk som borde vara onda till sympatiska. Gråskala går också hem hos mig, jag tycker det blir lite trist med för mycket svart/vitt och gott/ont. Världen är grå.

Alla säger att Kate Winslet är bra. Och det är hon ju. Men det var först i dag som det verkligen slog mig hur bra hon är egentligen. Hon spelade karaktären som den bästa musikern spelar på ett instrument. Total realism, skådespelaren försvinner helt in i den här andra personen. Jag är så sjukt imponerad av henne, hon har kommit så långt sedan medelmåttiga Titanic (stor budget och ack så pompös). Satan vad bra hon är alltså! Nu ska jag bara se Revolutionary Road också, så är väl hennes gudinne-status uppnådd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar