fredag 5 juni 2009

Okey guys, on my signal

Den här veckan har varit slö eftersom jag inte blev inbokad på några pass och inte riktigt vågar ringa och tjata på dem om att jag vill jobba. Undrar om man kan göra det... Hur som helst så blev jag inbokad tre dagar nästa vecka, eftermiddagar för hela slanten! Hellre fm men jag klagar absolut inte. Money money!

I dag blir det en biodag till, det blir tre totalt den här veckan. Fast den här gången har jag sällskap med Johannorna som tur är. Inte några störiga trekkies... Det hände en rätt kul grej på The Reader i tisdags förresten. Vi var väl 15 personer i den lilla salongen på Saga och när filmen var slut och eftertexterna började så rörde ingen på sig. Alla satt verkligen blickstilla i säkert två minuter till, något som jag aldrig har varit med om förut. Annars brukar folk slänga sig upp ur stolarna. Gud vad skönt det var! Jag gillar att sitta kvar en stund efter, men den här gången var det jag som bröt förtrollningen. Jag typ vred på mig och prasslade med ett papper och som på signal började alla röra på sig. Haha, sjukt kul!

Nu ska jag tipsa om sommarläsning, en bok som jag tror passar alla. Lite övernaturligt, lite humor, lite läskigt, lite detektivarbete, historiskt i Barcelona, romantik och allt som en riktig sträckläsare behöver. Vinden skugga heter den i alla fall och är skriven av Carlos Ruiz Zafón. Jag har läst halva och är helt kär, trots att den är modern och på svenska. Så om ni fyller år snart så kan ni ge er tusan på att ni får den i present! Nä då... Bara du Jenny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar