söndag 14 juni 2009

Five down, one to go

Jag läste inte hela den här artiklen, dels för att jag inte gillar Aftonbladet och dels för att det gör mig ledsen. Å ena sidan känns det skönt att de har fått planera ett avslut på LOST, många serier läggs ju bara ned helt plötsligt. Men ändå... Den senaste säsongen var absolut en av seriens starkaste. Fan vad jag kommer sakna den! Det irriterande är när folk förväntar sig "den stora förklaring till alla öns mysterier". LÄGG AV. Det är övernaturligt ibland, det är oförklarligt. DEAL WITH IT. Fattar inte varför folk förväntar sig att allt ska förklaras...

Min enda önskan är att se mer av Jacob, men det antar jag att man kommer att få. Han känns ganska viktig för resten av serien. Kanske lite mer om Mr X och Richard Alpert också. Fatta hur långt den där serien har kommit sedan det där första avsnittet då Jack vaknade i djungeln och Locke reste sig upp och gick. I säsong träffade jag min absoluta favorit, Desmond. Fast han försvann lika snabbt igen, bara för att göra en grand finale i säsongsavslutningen (om något onyktert). Ben hade en liten roll som växte, vilket den aldrig skulle ha gjort om inte Michael Emerson var en sådan fantastisk skådis som kan leverera de bästa replikerna.

Och hur många karaktärer har inte dött under seriens gång? Det börjde med ... och sedan eskalerade det. Någon drunknade, en annan sprängdes (två nu när jag tänker närmare på det), en blev strypt efter att ha försökt hängt sig, någon pallade inte tidsresor, dussintals blev skjutna (en av sin mamma på 70-talet), folk dog såklart i flygkraschen och... av den svarta röken.

Fast är fortfarande inte övertygad om att Kelvin är död. Vi har sett folk komma tillbaka från de döda förut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar