onsdag 15 april 2009

Broken hearts


Den här veckans Lie to Me gjorde en kraftig sväng uppåt. Helt otroligt bra avsnitt, det är nog det här jag har suttit och väntat på hela tiden. Tim Roth är ju alltid bra, men nu klickade liksom allting. I li(k)e. Fast han är nästan lite läskig ibland, när han stirrar ned folk. Det var helt underbart när han lät... vad tusan heter hon? Tores? Ja, när han lät Tores läsa av honom. Suveränt. Jag hoppas på ett lika bra avsnitt nästa vecka.

Lie to Me påminner mig lite om hur House var i början. Hugh Laurie var fantastisk hela tiden men det kändes lite jobbigt med samma mönster på varje avsnitt. Men sedan märktes det inget mer, avsnitten blev bättre och bättre. Jag hoppas att LtM gör samma sak. Fast jag tror att det krävs starkare biroller, de flesta känns lite bleka jämfört med Roth just nu. Men hey, vem är inte det?


1 kommentar:

  1. Jo, jag har sett att du brukar skriva om Lie to me...Men jag har bara sett dom tre senaste avsnitten så jag fattade liksom inte vad hysterin handlade om... ;) Nu fattar jag.... Haha! :P

    SvaraRadera