måndag 20 april 2009

If I cannot inspire love, I will cause fear

Det här med huvudvärk efter lektion börjar bli en vana. I och för sig så har jag bara mig själv att skylla eftersom jag inte äter ordentlig frukost. Men det går bara inte, jag klarar av min yoghurt och flingor men inte mer. I morgon ska jag ta med mig en ordentlig lunch till skolan, så då jäklar ska jag vara fit for fight!

I dag diskuterade vi Frankenstein på seminariet och så klart så tog vissa över diskusionen. Jag är inte den som bara slänger ur mig saker när hela klassen diskuterar. Läraren borde lägga upp det på ett annat sätt egentligen, men å andra sidan så är han inte världens bästa pedagog. Är ganska besviken på hela kursen, det har inte vara intressant alls. Ångrar som fan att jag inte valde science fiction-kursen. Idiot.

Och Frankenstein är vetenskapsmannen, inte monstret för i helvete! Victor Frankenstein är en människa som skapade en varelse som inte har något namn. Hur svårt kan det vara? Sedan kan man diskutera vem som egentligen är monstret i berättelsen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar