onsdag 22 april 2009

Et in Arcadia ego

Man kanske inte ska förvänta sig för mycket av en upplaga från 82 som är inköpt för 10 kronor vid ett bokbord på Drottninggatan. I går när jag på allvar började läsa Brideshead så "ramlade" hela prologen ut tillsammans med innehållsförteckningen. Uh. Jag tycker att slitna böcker är charmiga och har karaktär, men att ett stort stycke bara faller ur är en helt annan sak. Försökte limma lite först, gick inge vidare. Så jag tejpade. Ja, fan vad hemskt det låter, men det sitter tejp i Brideshead Revisited.

Nu är det ingen förstahandsupplaga vi pratar om, men den har ju ändå en viss charm eftersom det är bilder på TV-serien på fram - och baksidan. Och den är MIN. Fasiken också... Men jag drömmer om att köpa en riktigt fin utgåva någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar