onsdag 15 april 2009

Do you come here often?

Var hemma hos mamma och åt lunch i dag. Sedan tog vi en promenad runt Hässelby Strand också. Jag har helt struntat i att plugga till översättningstentan. Lite orolig att jag ska ha missat något, men det enda man skulle kunna göra är att kolla på sina fel från övningarna och läsa grammatikboken. Känns lite brett liksom. Dessutom vet jag ju vad jag gör för fel, det är bara det att jag slarvar. Men man är mer fokuserad under en tenta som tur är.

Mormor berättade för några veckor sedan att hon hade träffat någon gubbe när hon var ute och gick som började prata med henne. Minns inte om vad, typ om hon var ute och gick där ofta typ. Haha, sluta stöta på min mormor liksom! Och i dag sa mamma att en annan gubbe hade börjat prata med mormor när hon satt på en parkbänk och vilade. Om hur fint väder det var och så hade han frågat om hon gick där ofta. Haha, seriöst? Raggningsreplikerna har inte ändrats sedan 1800-talet tydligen. Sedan hade gubben börjat snacka om sin onda rygg och då hade mormor tyckt att det var dags att gå. Haha!

Det finns tydligen en massa gamla gubbar som vill ha en tant som ska laga mat åt dem och tvätta deras kläder. Jäkla gamlingar alltså...

2 kommentarer:

  1. haha sedär! låt tanterna va ifred!
    eller dom kanske är lika mycket på friarstråt som gubbarna... ;)

    SvaraRadera