fredag 10 april 2009

Modern vintage

Förresten köpte jag en äckligt grön "modern vintage" ram på Lagerhaus. Vet inte vad jag ska sätta in för bild i den. En svartvit blir det nog, men på vem eller på vad? Såg några fräna på Oscar Wilde i hans biografi, men det gäller bara att hitta dem på nätet. Annars blir det väl... House och Wilson? Nä, har redan House på väggen. Äh.

Ibland blir jag så där fruktansvärt hungrig. Inte på mat, men på att kunna mer. Som nu när jag läser The End of Mr Y till exempel, då vill jag lära mig massor om fysik och filosofi, bara för att förstå mer. Eller när jag kollar på Empire of the Sun, så vill jag börja läsa i min japanskabok bara för att minnas hur man säger "ursäkta" eller "Mr Smith hälsar på hos Mr Tanaka". Eller medicinska termer, för att förstå vad tusan de pratar om på House. ALLT. Vill ha allt.

Glad påsk förresten, men det har jag nog redan skrivit...

2 kommentarer:

  1. Åh, jag kollade också på den ramen idag! Fanns i lila med...Tyckte dom var fina! :D

    SvaraRadera
  2. Ursäkta heter "sumimasen"! Men hela meningar ligger utanför min förmåga... Förstår precis känslan av hunger; att förstå sammanhang och referenser är ju så gött. (Några medicinska termer kan jag ju men House är ju ändå knepigt... :P)

    SvaraRadera