söndag 19 april 2009

De dödas planet

Frankenstein för hela slanten. Typo. Läste ungefär 100 sidor i dag och sedan har jag suttit och analyserat den lite också. Den var mycket mer lättläst än jag mindes att den var på svenska. Fast har man tidspress så kanske man blir avsevärt mer motiverad. Litteraturkursen som jag läser går i princip ut på att läsa texter ur kärlekssynpunkt. Kärlek är väl kanske inte direkt det man förknippar med Frankenstein, men om man börjar fundera på det så märker man att det ständigt pratas om kärlek och starka passioner. Efter Shelley så är det dags att läsa lite Ondaatje, alltså The English Patient. Det har jag sett fram emot hela terminen.

Förhållandevis lugn och händelselös dag. Promenad med Johanna eftersom hon var tvungen att posta brev. Hon klarade av det också! Sedan har jag gjort illegala saker på nätet, behövde lite Doc Who. Snart är det dags för den tioende Doktorn att pensionera sig! Och med det menar jag regenerera till en yngre version av sig själv. De tolfte kommer nog vara runt tio år.

Ny companion - kan hon ersätta underbara Catherine Tate?

Känns inte uniformen lite Dharma?

To see a world in a grain of sand...

1 kommentar: