måndag 30 mars 2009

And that's the way it goes...

Meningen var att jag skulle in till stora Akademibokhandel för att sista-minuten shoppa på bokrean. Hittade inget i de magra reahyllorna så jag gick och spanade i engelska pockethyllorna istället. Oh, Joyce Carol Oates skulle jag ju köpa något med. En tunn. Finns inga tunna Oates-böcker. I alla fall som jag ville ha, så jag tog The Gravedigger's Daughter för att jag gillade titeln. Blonde var alldeles för dyr för min "budget". Sedan hittade jag en Stephen Fry som jag länge har velat ha, "The Liar", som är hans debutroman. Tog med mig den också. Stod lääänge vid klassikerhyllorna och petade på diverse fina utgåvor. Men nja...

The Road av Cormac McCarthy tog jag i och för sig först. Köpte omslaget med Viggo, bara för att... Det andra var ändå inte snyggt. Strosar omkring lite till och inser att om jag ska köpa tre böcker så får jag en fjärde gratis. Det är ju som hittat! Jag visste direkt att jag ville ha Yates Revolutionary Road som alla skriver om nuförtiden. Vintages omslag såklart, de brukar vara snygga.

Började läsa The Liar på vägen hem eftersom jag kände för lite Fry. Har bara läst introt men det blir nog mer snart! Ska dessutom hinna med The End of Mr Y som jag köpte när jag åkte till Göteborg. Och Never Be Lied to Again, som jag har på sidan. Och ja, jag började kika i Henrik Fexeus Konsten att läsa tankar. Plus att det kanske är dags att börja med Frankenstein inför nästa litteraturseminarium. Eh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar