söndag 8 mars 2009

I'm watching the Watchmen. Closely.

Lite creepy alltså. Jag har aldrig hört Madonnas True Blue så vitt jag vet. Tills i dag då jag slår på radion och bara en stund efter börjar den spelas. Den känns lite bekant, men ändå inte en av hennes mest spelade låtar från den tiden. Lite kul, lite creepy. Typiskt Quentin Tarantino.

Iiih, bara en vecka kvar till Watchmen! I början, när jag först hörde att de skulle göra en film av den, var jag sjukt sjukt sjukt skeptiskt. Can't be done. No no no. När jag hörde att Zack Snyder skulle regisera tänkte att det skulle gå åt helvete. Fortfarande sjukt skeptisk. När jag såg de första bilderna tänkte jag att vem som helst kan göra snygga stadsbakgrunder och kostymer. Fortfarande skeptisk. När jag såg de första affsicherna för filmen tänkte jag att det känns lite billigt att kopiera från serien rakt av. Men han verkade vara ett riktigt stort fan, realistisk också, den där Snyder.

Sedan såg jag riktiga bilder. Lite mer övertygad, men vad fan har Silk Spectre på sig?! Sedan kom en trailer och jag satt nog mest och gapade. Men hey, nästan alla trailers ser ut att vara bra. Sedan kom en lång trailer och då började jag ha höga förhoppningar. Nu har jag läst en del artiklar och sett mer bilder.

Jag har sjukt höga förhoppningar på Watchmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar