onsdag 4 mars 2009

Hanging out with the Dream King

Snart drar jag till Göteborg för att nörda på sci-fi-mässan med Åsa! Ska blir riktigt kul. Men har lite och göra innan jag åker. Typ läsa en hel bok och översätta lite. Fast jag har ju hela torsdagen på mig så det borde lösa sig. Och läsa kan jag göra på tåget. Pappa varnade mig för väsktjuvar som snor väskorna precis innan tåget lämnar Centralen. Jag ska hålla hårt i väskorna!


Man blir lite nervös. Jag ska nog hämta biljetterna i morgon, har inte gjort det ännu. Känns bättre än att ta ut dem en timme tidigare. Jag vet, astöntigt, men det är så min hjärna funkar. Måste alltid vara sjukt förbered för allting.

Jag drömde förresten att jag träffade Neil Gaiman. Det är lite jobbigt för jag typ bara ställde en massa dumma frågor och pratade om hur bra Good Omens var och hur jag hade köpt typ alla utgåvor av den. Det är alltid ett problem med kändisar, man vet inte riktigt vad för frågor om man ska ställa om man träffar dem. Ok, Neil Gaiman är inte världens kändaste människa. Han kanske blir nu för han fick the Newbery Medal och har Coraline ute. Och det är ju inte så otroligt att man kanske träffar honom en dag, för han är ju här och signerar ungefär var femte år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar