onsdag 11 mars 2009

Språk & sånt

Ok, det finns en del uttryck som jag ofta använder mig av när jag skriver. Exempel på det är "gud", "sjukt", "dessutom", "hur som helst", "grejen är den att...", "i alla fall", "i och för sig" med mera, med mera.

Vilket får mig att fundera på hur varierat mitt språk egentligen är. Jag antar att det är oundvikligt att upprepa sig, men det är ändå irriterande att vara medveten om de här sakerna själv. Kanske därför jag ibland använder ord och uttryck på engelska. Det ger en illusion av ett varierat vokabulär. Äh, jag vet inte. Bara en sådan där störig grej som man egentligen inte borde bry sig om. Det är mänskligt att upprepa sig.

Aja, dags att avlägga en dagsrapport kanske? Inte tränat, inte ätit något intressant (får fortfarande upp den där Viktväktar-lassangen i halsen), inte köpte några nya kläder (fast jag köpte däremot presentpapper på Lagerhaus och en hemlig låda), inte jobbat, inte pluggat, inte inte kollat på TV, inte läst något i Bläckdöd, inte inte bloggat i onödan. The list goes on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar