torsdag 5 mars 2009

Breaking the law

OMG. OMFG... I dag när jag var på väg i bilen mot Islandstorget så körde jag mot rött i korsningen vid Vinsta. Saken var den att jag låg i innerfilen och försökte undvika att köra in i det enorma vattenpölarna vid vägkanten. Jag har helt fokuserad på dem och var nog 10-20 meter från korsningen när jag såg att det var rött. Alternativen var antingen att tvärbromsa, och då menar jag gör en riktig tvärnit, eller glida förbi. Jag såg att det inte kom någon från vänster och körde förbi. Shit. Jag hade i princip en sekund att bestämma mig på. Om det hade kommit någon från andra hållet hade jag självklart ställt mig på bromsen. Jävla vattenpölar alltså. Var helt skakis efteråt, det är så sjukt obehagligt att köra mot rött så jag fattar inte varför folk gör det frivilligt.

Sedan tog jag mig i alla fall in till stan och hämtade biljetterna. 1200 kr väl spenderade. Åkte hem direkt efteråt och började med översättningen som ska vara klar på tisdag. Skönt att göra den i god tid så man hinner rätta fel. Fast man ser såklart inte allting. Stavfel kan man ju rätta med ett stavningsprogram, men det är lite svårare med själva syntaxen.

Wow, sen när började jag slänga ur mig grammtiktermer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar