måndag 2 mars 2009

I see your true colours...

Reservoir Dogs i dag för en skoluppgift. Jag vet, typ världens bästa läxa att se antingen Tarantino eller Trainspotting. Det var väldigt, väldigt längesedan jag såg RD och WOW hade jag glömt hur bra den var! För det första, Tim Roth... het! Jag har alltid tyckt om honom, men nu när Lie to Me har börjat gå så får man ägna honom lite extra uppmärksamhet. Dessutom är Harvey Keitel och han så bra tillsammans. Det är lite gulligt och sorgligt på samma gång och det är svårt att tro att blodiga Tarantino kan skapa något så fint.

Plus Michael Madsen och Steve Buscemi. Tarantino kan verkligen välja rätt skådespelare och få ur dem de bästa prestationerna. Det är så skönt att se lite orginella filmer. Det snackas ju lite om hur Tarantino är "överskattad" (ett väldigt överskattat ord för övrigt), men han är ju bra. Bara det att karaktärerna dyker in i diskusioner helt onödiga för handlingen är genialt. Så skönt med filmer som inte tar sig själva på så stort allvar.

Och Tim Roth är HET. Vänta, har jag redan sagt det?

1 kommentar:

  1. Es gran pelicula. Soy chileno, solo hablo o escribo español. Hoy a muerto un gran intelectual de mi país: Miguel Serrano. En sus términos, ha comenzado el fin del mundo.
    Eres hermosa

    SvaraRadera