tisdag 17 mars 2009

Just another Tuesday

Tiffany ringde i dag för att prata Watchmen-filmen. Jag hade inte sett den så jag skämdes. Tiffany har inte ens läst serien! Jag skyllde på att jag var rädd för att filmen skulle suga. Men tydligen är den bra, trots längden. 2 timmar och 42 minuter är fan helt sanslöst. Sa jag som älskar LotR...

I morse var jag nära att inte åka till skolan. Ville gömma mig under täcket och sova istället. Men jag tog mig i min icke-existerande krage och släpade mig själv ut till bilen. Film & Media Transfer-lektionen var riktigt kul! Jag fick tillbaka min analys av Reservoir Dogs och det gick super. Dessutom blev jag glad av att min lärare pratade om Mr Orange. Sedan gjorde vi en lite dubbningsövning, vi dubbade en kort scen från en gammal irländsk serie som heter Father Ted. Min grupp fick spela upp den. Jag blev fnittrig för det var så fånigt men ändå roligt.

Fast sedan var det en föreläsning och då orkade hjärnan inte mer. Det tog verkligen tvärstopp. Satt och ritade och tänkte på Reservoir Dogs istället. Jag hade liksom massa med överskottsenergi fast man blir helt bedövad av att sitta i en kvav föreläsningssal och lyssna på en entonig lärare babbla i två timmar.

Mest längtar jag efter Lie to Me i morgon. Mm... Lite halvljummen handling kanske, men det märker jag knappt för jag är för upptagen med att fnittra när Cal Lightman är med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar