lördag 14 mars 2009

I'm totally serious

Egentligen undrar jag vad jag håller på med. Jag sitter och söker efter svärord i manusen till Reservoir Dogs och The Big Lebowski. Känns extremt produktivt eftersom både Tarantino och Coen har sådant rikt språk. Rikt på svordomar alltså. Vanligast verkar f-ordet vara, men det kanske inte är så förvånande. Shit, goddamn och motherfuker också relativt vanligt. Vet inte riktigt vad jag ska göra med den kunskapen ännu.

Alltså, jag gör ju faktiskt något av det till slut. Skriver en b-uppsats i lingvistik. Men fokusen ska faktiskt vara på hur svordomarna översätts, inte kvanitet. Fast jag är rätt sugen på att göra ett diagram. Hm, ska nog göra en tabell som jag kan fylla i...

Ok. Nu har jag en liten plan på en tabell i alla fall, det kanske hjälper när jag kollar på filmerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar