onsdag 25 mars 2009

Like a rolling stone

Bob Dylan var sjukt bra, gubben är pigg som attan alltså. Två timmar utan paus! Läste en rätt OK recenssion på SvDs hemsida. 67 bast är ju inte illa och fortfarande vara ute på turné med drygt 100 spelingar/år. Globen var däremot crap. Hade ett huvud i vägen och fick nackspärr av att luta mig åt höger och vänster om varannat, de bakom mig måste ha hatat mig. Whatever, jag ska se Bob Dylan! Köpte en frän (dyyyr) tröja och en sheriff-bricka som var så kul att jag inte kunde låta bli (och dyyyr!).

Annars pluggar jag bara inför übertentan på fredag. Helt sjukt. Det är en tenta på tre olika områden; syntax, semantik och fonologi. Man blir helt snurrig av att hoppa fram och tillbaka, det är så svårt att veta vad man ska fokusera på. Jaja, jag ska skriva den och så får jag se hur det går. D eller C. Hoppas på C. Skulle vilja ha A, men får köra hårt på uppsatsen istället.

Fan, jag är på g trots att jag har så mycket plugg. I går såg jag Watchmen. Haha, jag drack cola och åt smågodis under tiden och när jag kom ut från bion var jag helt stirrig. Eller helt lyrisk. Jag tror det var blandningen mellan en sjukt häftig film och massa med socker. Super mix! Rorschach var det bästa, honom hade de lyckats bäst med och vad mer kan man begära? Sedan var den så sjukt snygg filmad, rent stiliskt. Fy fan. Bara introt med diverse småscener i slow-motion och Bob Dylan's the Times They Are A-changin'. Massor av bra gamla låtar. All along the watchtower med Jimi Hendrix till exempel!

Inget monster dock. WTF liksom? Haha, snacka om snopet. Men gud, Dr Manhattan. Haha, "kolla inte på den, kolla inte på den... OMG BLÅ PENIS". Det var rätt kul ändå, att han verkligen var naken nästan hela tiden. You gotta see it to believe it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar