tisdag 3 mars 2009

Lie to me

En sak som jag har blivit intresserad av nu på senaste tiden är tankeläsning och vad vi gör när vi ljuger. Dels ser jag på Hjärnstorm med Henrik Fexeus. Han är så där lagom smårolig och väldigt, väldigt duktig på att läsa av folk. Men samtidigt måste det vara jobbigt. Som han i Lie to me (Tim Roth för övrigt) som i princip en levande lögndetektor. Han ska tydligen bygga på en riktig psykologiprofessor. Och så har vi såklart The Mentalist som också är baserad på någon slags bok om hur man kontrollerar folk och läser dem.

Nu tror jag inte riktigt att jag hamnar i sådana extrema situationer som mordutredningar eller liknande, men det är ändå kul att läsa om. Dessutom blir man ju mer medveten om vad man själv gör. Eller inte gör. När jag har råd/tid ska jag nog köpa ett par böcker om det där. Sedan får ni nog passa er.


(helt onödig bild på Tim Roth)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar