tisdag 3 mars 2009

Why am I Mr Pink?

Efter en tisdag är skolan så är man rätt mör. I huvudet alltså. Vi hade en syntax-föreläsning med Alan i dag mellan tolv och två. Han är hur kul som helst vilket gör själva ämnet lite mer uthärdligt. Fast dagen började med Film & Media Transfer vilket i stort sett är en kurs om undertextning och översättning. Det är riktigt intressant och det var därför jag såg Reservoir Dogs för att kunna göra en filmanalys. Det kändes dock som att jag var ute på väldigt osäker mark eftersom jag aldrig har analyserat en film på det sättet.

Problemet är att jag inte har kunnat få ur RD ur mitt huvud. Jag måste ha gått och tänkt på det hela dagen vilket är väldigt irriterande om man samtidigt har lektioner att koncentrera sig på. I morse såg jag några bortklippta scener, de var inte så himla bra, det var nog mest Orange som gjorde polisgrejer. Gud, jag som alltid har haft så himla svårt för Harvey Keitel innan. Han är alltid bra, men jag har aldrig tyckt om honom. Det är väl det att han jämt ska vara så hård och tuff. Det var han väl i och för sig nu också.

Det är svårt att veta vad man ska göra när man inte får ur en film eller något annat ur huvudet. Försökte lyssna på Stealers Wheels-låten men det påminner mig bara om Blonde och den där scenen. Plus Greger från Nile City och fisken... (Tack för den kopplingen btw Killinggänget!). Men hur som helst, det är därför jag försöker skriva av mig i bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar