söndag 3 maj 2009

Frukost

När jag var inne i stan i går så var jag egentligen ute efter helt andra böcker. Men efter att Akademibokhandeln hade svikit mig så gick jag till Bokskotten och hittade i alla fall en jag hade letat efter. Breakfast at Tiffany's av Capote. Blev helt kär i filmen och läste att boken var ganska annorlunda, vilket lät troligt eftersom filmen var ganska glättig. Holly Golightly är hur som helst en strålande karaktär.

Nu ska jag försöka jaga ned Blonde och The Reader. Fast det blir nog antagligen Adlibris den här gången...

1 kommentar:

  1. Ja, ska verkligen bli jättekul, verkade va ett sånt mysigt ställe också...! Har en kompis som varit där på en kurs..Äsch! Det där är ju liksom för helt nybörjare också, sådanna som ALDRIG suttit på en häst förut!

    SvaraRadera