måndag 4 maj 2009

You can google it

Skyldig. Jag köpte Twilight i går, den kostade bara 149 på Coop. Den blir säkert billigare snart, men whatever. Kände att jag behövde en halvbra film att glo på under regniga dagar. Passande nog regnade det i dag, så jag började kolla på den faktiskt. Dock tappade jag koncentrationen eftersom Johanna ringde. Sedan var vampyr-mys-humöret borta. Får fortsätta i morgon.

Man blir lite full i skratt/fnittrig av den där filmen. Jag tror inte att det beror på Edward, utan jag tror att den är lite humoristisk ibland och samtidigt lite fånig. Cheesy är ett av mina favoritord på engelska, det är precis vad Twilight är. Men jag gillar den samtidigt eftersom den är lite mörk och inte känns så där Hollywood-aktig som den annars lätt hade kunnat vara. Därför är jag lite orolig nu när de har bytt regissör till New Moon. Vad som också är lite småtöntigt är hur extremt blek Carlisle är. Alla andra vampyrer är visserligen också bleka, men han är extrem med sitt blonda hår. Ser lite överdrivet ut. Anemi någon?

Är det inte lite ironiskt att vampyrer är så bleka när de ändå gulpar i sig några lite blod regelbundet? De borde bli mindre bleka just efter middag tycker man. Men nej, det syns istället i ögonen. Logik? Nope. Ok, logik är nog ändå uteslutet när man pratar folk som suger blod och lever för evigt och samtidigt kan läsa tankar, se in i framtiden och gör diverse andra coola saker.

Nästa film blir kul med varulvar! Allt måste ju se bättre ut än Remus i Harry Potter... Jag tycker varulvar bara ska vara extremt stora vargar, inte halvmänniskor.

1 kommentar: