torsdag 7 maj 2009

Back in the 80's

Om ni någonsin ser en BBC-serie på SVT och tycker att hoppen mellan scenerna är konstig eller att något saknas så är det antagligen en klippt version ni ser. De gjorde det med Life on Mars och Ashes to Ashes och antagligen Jekyll också. Jag kollar på A2A på DVD nu och ser helt plötsligt scener som jag aldrig har sett förut.

Hur som helst så tror jag att jag tycker mer om Ashes nu än förut. Det är ändå en lättnad att ha en kvinnlig karaktär i huvudrollen, även om Philip Glenister har en tendens att dominera i rutan. Keeley Hawes är inte alls lika irriterande nu. Säsong två går just nu i UK, vet inte riktigt när och om SVT får in den. Tycker ändå att det är lite vågat av vissa att skriva att Ashes är bättre än Life. Personligen tycker jag att Life on Mars är något av det bästa som visats på TV och att nå upp till det är i princip omöjligt.

Den här bilden är från andra säsongen. Jag tycker Alex frisyr är extremt tantig. Men de kanske såg ut så på 80-talet, vad vet jag? Jag är glad att jag inte var så medveten just det årtiondet, trots att det tydligen var "glatt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar