fredag 8 maj 2009

River deep, mountain high


Nian körde What's love got to do with it ikväll som är filmen baserad på Tina Turners liv. Pappa har alltid gillat henne men jag brukade tycka att hon var lite töntig och tantig. Men efter att ha sett filmen om henne och Ike Turner (usch!) så har jag ändrat uppfattning. En så oerhört stark person. Dessutom förändras hela ens bild av musiken, den får plötsligt mycket mer tyngd. Jag tycker att Angela Bassett är amazing som Tina Turner och Laurence Fishburne som brutala Ike är också bra.


(Angela Bassett i filmen)

Det här är nog en av mina favoritfilmer någonsin. Jag får rysningar av What's love... som körs på slutet. Och den där scenen när Tina äntligen lämnar Ike halvt sönderslagen och tar in på ett hotell med bara småmynt! Sjukt bra film, måste ses av alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar