lördag 16 maj 2009

Vanity of vanities, all is vanity

Dagens tur i trädgården känns avslutad. Nu orkar jag fan inte mer påtande, grävande, rensande och vattnande. Grävde upp en rabatt som har varit helt igenväxt och satte dit jordgubbarna och solrosorna. Får se om de någon av dem överlever, det blir rätt torrt där när solen ligger på.

Eventuellt ska jag börja min utbildning för jobbet på tisdag, men det var tydligen inte säkert. Därför måste jag nog lägga på en rem när det gäller hemtentan och uppsatsen. Det blir mycket prat (skiveri) men lite handling.

Håller på att fixa med Boktipset där man betygsätter böcker och lägger till de i sin bokhylla. Lite skryt är det ju, om man nu har läst mycket. Men annars är det ju ett bra sätt att få kontakt med andra litteraturintresserade, som det så fint heter. På tal om det så läste jag ut Brideshead i dag. Underbar på alla sätt och vis. Tyvärr är boken helt sönder nu, så det är pensionsdags för den. Bra ursäkt att få köpa en ny utgåva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar